lördag 21 februari 2009

I förrgår så hand-mjölka jag. Fast alltså bara lite. Typ kände på en spena lite å så kom det mjölk. Jag kände mig svin cool. Känns som jag skulle klättrat upp för ett jätte högt berg. Jag var ju så rädd för korna å sen våga ja gå in till kon och klappa den och trycka på en spena. känslan när jag gjorde det var som att vinna OS-guld och med tanke på Josefins reaktion. Hon blev så stolt, rörd. Jag såg hur hennes ögon fylldes med tårar men för att visa sig som den man hon är så vände hon bort blicken och sa bara: Det var bra gjort!
Jag är inte längre en mus, jag är en man aka bonde!

Igår satt Josefin och jag hemma å hade tråkit. Vi hade inga kor att ta hand om eller något annat så vi bestämde oss för att åka på en liten mini roadtripp. Målet var Jönköping. Vi tog den lilla vägen och stanna i österbymo. Vilket ställe! De hade en coop butik och en Ica butik även kallad Ömo-hallen. Fy fan de var nog de sunkigaste affärerna jag vatt inne på. Att någon överhuvudtaget ville handla mat där gjorde mig illamående. Så vi gick ut. Sedan åkte vi vidare. Väl framme i Jönköping gick vi på A6. Vi besökte toaletterna för kände att blåsan track på så jäla dant. Sedan strosa vi omkring i diversebutiker. Då plötsligt kommer det fram en dam som säger ursäkta till Josefin. Josefin trodde då att damen vill fråga henne någon fråga om parfymerna vi kolla på. ICKE! Hon sa till Josse lite försiktigt : eeh jag tror din klänning har åkt upp lite. Josse blir totalt tomatröd i hela nyllet å drar snabbt ner klänningen samtidigt som hon står och RÅ GLOR på en parfym. Jag står där å försöker hålla inne allt garv men det gick inte så jag garva så dant samtidigt som jag ramla baklänges och gjorde 4 kullebyttor. KIDDNING nej det gjorde jag inte. Jag gick ut ur butiken och finissa lite lätt. Josse kom sedan och vi bestämnde oss för att åka hem. Eller åka till Centrum för att glor där, då det kommer fram en 80 årig gubbe bakifrån å börjar ragga/kladda på mig. Men som tur va hade han frugan med sig.
Sen tog vi mcdrivern och åkte hem.

byebye bitches

Inga kommentarer: